Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

ΠΩΛΗΤΕΣ σε περίοδο ΚΡΙΣΗΣ

Πως διαχειρίζεστε την κρίση? Αν ανοίξουμε το λεξικό, η λέξη κρίση είναι συνυφασμένη με τη λέξη απόφαση. Εξ ορισμού λοιπόν η διαχείριση κρίσεων έχει να κάνει με τη λήψη αποφάσεων. Αλλά όλες οι αποφάσεις δεν είναι ίδιες.






Γράφει ο
Γιώργος Χανός
Σύμβουλος Επιχειρήσεων


Ας ξεχωρίσουμε δύο κατηγορίες κρίσεων. Τις Απρόβλεπτες που έχουν τα χαρακτηριστικά να είναι βάναυσες, ξαφνικές, αιφνιδιαστικές, απροειδοποίητες και τις Προβλέψιμες κατά τη διάρκεια των οποίων τις περισσότερες φορές ξέρουμε από τι να προφυλαχτούμε. Ας εστιάσουμε στις προβλέψιμες. Για να τις διαχειριστούμε η προσευχή θα ήταν μια επιλογή, ίσως όμως να μην είναι τόσο αποτελεσματική. Ένα πράγμα είναι σίγουρο…Το να αγνοείς την κρίση δεν είναι επιλογή! Άρα… Βγες από τη ζώνη της άνεσής σου… και μπες στη δράση! Πριν κάποιος άλλος… το κάνει για σένα. Μη φοβάσαι να ξεβολευτείς.
Για να διαχειριστούμε μια κρίση με επιτυχία χρειαζόμαστε: Πειθαρχία, Λογική, Όραμα, Θάρρος, Δίκτυο, Δημιουργικότητα. Η Διαχείριση της κρίσης απαιτεί νοοτροπία νικητή και θετική προσέγγιση.

Ας μη ξεχνάμε ότι: Η πώληση είμαστε ΕΜΕΙΣ. Γιατί; Πάρτε για παράδειγμα νερό, ζάχαρη και ανθρακικό και παρασκευάστε ένα αναψυκτικό. Θα σας κοστίσει λιγότερο από 0,30 ευρώ. Γράψτε Coca Cola στο κουτάκι και μπορείτε να χρεώσετε 300% επάνω. Ή πάρτε φθηνό ύφασμα (το φθηνότερο), κάντε παντελόνια χρησιμοποιώντας ένα σχέδιο 100 ετών, το κόστος παραγωγής θα κυμαίνεται γύρω στα 7$. Βάλτε το όνομα Levi's σε αυτά τα παντελόνια, πουλήστε τα 80$ και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Πάρτε ένα ανθρώπινο ον, χωρίστε το στα απλούστερα μέρη (άτομα). Ότι περισσέψει πουλήστε το στην αγορά - ίσως πάρετε 2 ευρώ. Ή διαφορετικά φτιάξτε έναν άνθρωπο, ονομάστε τον Tiger Woods και απαιτήστε έναν μισθό πάνω από 80.000.000$. Τι είναι αυτά που μας κάνουν μοναδικούς; Τέσσερα απλά πράγματα: Συναίσθημα, αξίες, αξιοπιστία, νόημα. Όλοι μας είμαστε μοναδικοί. Γι΄αυτό πρέπει ο καθένας να αναρωτηθεί: Ποιο είναι το μήνυμα που επικοινωνώ; Ποιο θα ήθελα να είναι το μήνυμα που επικοινωνώ; Τι κάνω για να το επιτύχω; 

Μπορεί ο καθένας μας να χτίσει το δικό του brand στηριγμένος σε 5 σημεία:
Όφελος: δημιουργήστε ένα σκοπό, όχι μια επιχείρηση
Πάθος: το όραμα είναι ερωτική σχέση με μια ιδέα γι΄ αυτόπρέπει να συνδυαστεί με πάθος
Σχεδιασμός: μη στηρίζεστε στο ''βλέποντας και κάνοντας'' αλλά στο ''προβλέποντας και κάνοντας''
Άνθρωποι: η ατομική επιτυχία καθορίζεται από το Τι γνωρίζεις σε συνδυασμό με το ΠΟΙΟΝ γνωρίζεις
Παιχνίδι: μας αναλογούν περίπου 26.000 ημέρες. Όταν είμαστε 20 ετών μας απομένουν 19.000 ακόμη. Όταν είμαστε 30 ετών, 15.000 ακόμη. Και στα 40 μας 11.000 ημέρες ακόμη. Η ζωή είναι μικρή, ας ''παίξουμε'' περισσότερο
Αντοχή: η ζωή δεν είναι δρόμος των 100 μέτρων. Είναι μαραθώνιος

Ακολουθήστε τρία απλά βήματα για να διαχειριστείτε την κρίση:

1ο βήμα: Εντόπισε την κρίση.
Άνοιξε τα μάτια σου. Η κρίση είναι εδώ. Αλλά που; Στα μάτια των πελατών σου πρέπει να αντικατοπτρίζεται: εμπιστοσύνη, ικανοποίηση, προσλαμβάνουσα αξία. Στην αποδοτικότητα της ομάδας σου πρέπει να εφαρμόσεις: ισχυρή οργάνωση, ελκυστική ατμόσφαιρα, ακμαίο ηθικό. Στους δείκτες σου: Πρέπει να ψάξεις τα θετικά στοιχεία

2ο βήμα: Δημιούργησε το σχέδιο δράσης.
Θέσε ξεκάθαρους στόχους και προσδιόρισε τους απαραίτητους πόρους

3ο βήμα: Εκτέλεση.
Έχεις ότι χρειάζεσαι. Τα πάντα είναι μέσα στο μυαλό μας. Ένας μισθωτός που έχει υποστεί 30% μείωση στις αμοιβές του, ακόμη κι αν εργαστεί περισσότερο, πάλι θα βρίσκεται στο ίδιο σημείο: Δεν έχει άμεση διέξοδο από την κρίση. Ένας επιχειρηματίας που έχει υποστεί 30% μείωση του τζίρου του, θα πρέπει να μειώσει έξοδα, να μειώσει τη διαφημιστική του δαπάνη και αν δεν αυξήσει τις πωλήσεις του, πάλι θα βρίσκεται στο ίδιο σημείο: Δεν έχει άμεση διέξοδο από την κρίση. Τουλάχιστον εμείς οι πωλητές, έχουμε μια άμεση διέξοδο από την κρίση: Αύξηση της προσπάθειας.

Να είσαι προετοιμασμένος να πάρεις δύσκολες αποφάσεις. Όπως και αν είναι οι συνθήκες, ποτέ μα ποτέ, μη το βάζεις κάτω. Μη ξεχνάς: Να στηρίζεις την ομάδα σου. Να είσαι κοντά στον πελάτη σου. Να σκέφτεσαι στρατηγικά.
Και τότε η κρίση θα είναι πίσω σου. Και τότε οι πελάτες σου θα σε αγαπήσουν. Έως την επόμενη κρίση…  ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
 

Ετικέτες ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα