15 Τρόποι να ΑΠΟΤΥΧΕΙΣ στο Management
Έχοντας αφιερώσει 16 χρόνια στην εκπαίδευση στελεχών επιχειρήσεων, έχω διαπιστώσει ότι είναι πιο εύκολο για έναν ενήλικα να συγκρατήσει πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν αν αυτές είναι ταξινομημένες με μορφή tips, δηλαδή μικρών σημείων που μπορεί να μας βοηθήσουν να βελτιωθούμε και όχι με κατεβατά ολόκληρων θεωριών. Ως επιβεβαίωση αυτού, αναφέρω την εξής διαπίστωση: όταν στα σεμινάρια παραδίδουμε στους εκπαιδευόμενους εγχειρίδια με τη μορφή βιβλίου, αυτά πιάνουν σκόνες σε κάποια βιβλιοθήκη, χωρίς να ανοιχτούν ποτέ. Ενώ όταν δίνουμε σημειώσεις 5 με 10 σελίδων, τις θεωρούν εύχρηστες και συχνά ανατρέχουν σ΄ αυτές. Κι ενώ συνήθως τα tips αφορούν στοιχεία όπως ‘’15 τρόποι να πετύχετε στο management’’, εδώ παραθέτω το ανάποδο. Αντιστρέψτε τα και θα έχετε το ίδιο αποτέλεσμα.
ο Γιώργος Χανός,
Σύμβουλος Επιχειρήσεων
- Να προσπαθείς να τα κάνεις όλα μόνος σου
Το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να κουραστείς χωρίς αποτέλεσμα. Οι άλλοι θα θεωρήσουν (ορθώς) ότι είσαι συγκεντρωτικός, δεν τους ακούς, δεν δίνεις περιθώρια να αναλάβουν πρωτοβουλίες. Τελικά ο λόγος που το κάνεις είναι μάλλον η ανασφάλειά σου, ότι δεν θα τα καταφέρουν. Σταμάτησέ το! Στο management χρησιμοποιούμε τον όρο delegation (εκχώρηση αρμοδιοτήτων)
- Να δημιουργείς προστριβές με τους συνεργάτες σου
Αν σκέφτεσαι ότι το ‘’διαίρει και βασίλευε’’ είναι ο σωστός δρόμος στο management, μάλλον κανείς δεν θα σου αλλάξει τη γνώμη. Με τέτοιες μεθόδους όμως, απλά δημιουργείς ένα αρνητικό κλίμα στην ομάδα και το πιο πιθανό είναι ότι θα πέσει η απόδοσή της. Αν σκεφτείς τώρα ότι τα αποτελέσματα του manager ουσιαστικά κρίνονται από τα αποτελέσματα των άλλων (των μελών της ομάδας που διοικεί) τότε δεν νομίζω ότι σε συμφέρει αυτή η μέθοδος. Σταμάτησέ την τώρα!
- Να ασχολείσαι συνεχώς με τα ασήμαντα της δουλειάς
Ο χρόνος είναι από τα πιο σημαντικά κεφάλαια που καλείσαι να διαχειριστείς. Ιεράρχησε τις εργασίες. Κατηγοριοποίησε αυτές που είναι απαραίτητο να γίνουν, αυτές που είναι καλό να γίνουν και εκείνες που είναι χάσιμο χρόνου.
- Να αποφεύγεις να βοηθάς τους συνεργάτες σου
Αυτή ακριβώς είναι η δουλειά του coaching. Είσαι εκεί για να τους βοηθάς! Δύο αιτίες υπάρχουν αν δεν το κάνεις: κρύβεις την ανασφάλειά σου (μήπως γίνουν καλύτεροι από εσένα και σου πάρουν τη θέση) ή κρύβεις την ανικανότητά σου. Και στις δύο περιπτώσεις αξίζει να παραιτηθείς!
- Να μην ανανεώνεις τις παλιές μεθόδους σου
Δεν πρόκειται ποτέ να τα μάθεις όλα. Δεν πρόκειται επίσης ποτέ να έχεις την άνεση να σταματήσεις την εξέλιξή σου. Δεν υπάρχει σταθερό σημείο. Ακόμη κι αν υπήρχε, οι άλλοι θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και θα σε ξεπεράσουν.
- Να αγνοείς τις γνώμες και τις ιδέες των άλλων
Όχι απλά δεν τους αρέσει, αλλά επιπλέον δεν είναι δυνατόν να έχεις πάντα και μόνο εσύ τις καλύτερες ιδέες και την πιο σωστή άποψη. Οι παλιοί έλεγαν ‘’δυο μυαλά καλύτερα από ένα’’.
- Να κρατάς όλες τις πληροφορίες για τον εαυτό σου
Συνήθως κάποιος πιστεύει ότι με αυτό τον τρόπο χτίζει ‘’στεγανά’’ μέσα σε μια επιχείρηση. Αντίθετα με αυτή την επιλογή, οδηγείς την κατάσταση σε ίντριγκες και παρασκήνια. Η δημιουργία φημών και η ενίσχυση του ‘’ράδιο αρβύλα’’ είναι μαθηματικά μονόδρομος.
- Να ενδιαφέρεσαι πρώτα για την προσωπική σου ευημερία και ύστερα για τους ανθρώπους σου
Δεν είναι μόνο ηθικό το θέμα, για να μπορείς να κοιμάσαι καλά. Είναι και πρακτικό. Αν οι άνθρωποι που διοικείς δεν ευημερούν, δεν βγάζουν λεφτά, πολύ απλά θα σου φύγουν. Ακόμη κι αν δεν φύγουν, θα βρεθείς στο μάτι του κυκλώνα, αφού εσύ προκλητικά θα ευημερείς.
- Να παίρνεις εσύ τα ‘’μπράβο’’ για τις επιτυχίες της ομάδας και να μη τα μοιράζεσαι μαζί τους
Γίνε κι εσύ σαν εκείνο τον προπονητή, που όταν κερδίζει η ομάδα λέει: ‘’το χρωστάμε στους παίκτες’’ κι όταν χάνει η ομάδα λέει: ‘’η ευθύνη είναι δική μου, ήταν δικές μου επιλογές’’
- Να κάνεις εξαιρέσεις ανάμεσα στο προσωπικό
Δεν μπορείς για παράδειγμα να τιμωρείς κάποιον που άργησε στο meeting, και να συγχωρείς κάποιον άλλο που έκανε ακριβώς το ίδιο, επειδή θεωρείς ότι είναι ο καλύτερος πωλητής της ομάδας σου. Μπορείς να ανταμείψεις τον καλύτερο πωλητή σου με άλλους τρόπους. Η έννοια της δικαιοσύνης είναι από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που αναμένουν οι άνθρωποί σου να έχεις.
- Να νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα
Καλά…
- Να είσαι αρνητικός και να σκέφτεσαι την αποτυχία
Το μόνο που καταφέρνεις είναι να περνάς στην ομάδα σου απαισιοδοξία, ενώ ο ρόλος σου πρέπει να είναι η ψυχολογική ενδυνάμωσή τους στις δύσκολες συνθήκες της αγοράς.
- Να μη μαθαίνεις από τα λάθη σου
Ο Kaiser είχε πει: ‘’οι έξυπνοι μαθαίνουν από τα λάθη τους. Οι σοφοί από τα λάθη των άλλων’’. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να μαθαίνεις…
- Να μην πιστεύεις σε αυτό που κάνεις
Αν δεν πιστεύεις εσύ, πως περιμένεις να πιστέψουν οι άλλοι; Αν εσύ δεν έχεις όραμα, τι περιμένεις να ακολουθήσουν οι άλλοι; Η έλλειψη πίστης στον στόχο είναι η πιο συνηθισμένη αιτία αποτυχίας. Και η έλλειψη αυτοπεποίθησης σε κάνει πιο αδύναμο και ευάλωτο.
- Να αγνοείς τα αισθήματα των άλλων
Πρέπει να ισορροπείς διαρκώς το ενδιαφέρον σου για το εργασιακό αποτέλεσμα με το ενδιαφέρον σου για τον ίδιο τον άνθρωπο. Αν δεν το κάνεις, ο παράγοντας ‘’άνθρωπος’’ θα σε τιμωρήσει, παρέχοντάς σου κακό εργασιακό αποτέλεσμα.
Ετικέτες ΑΡΘΡΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΝΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα