Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Γιώργος ο Γκέι

 O Γιώργος Μαρνελάκης εδώ και χρόνια διδάσκει στο Πανεπιστήμιο αρχιτεκτονική του σώματος. Το δικό του φύλο το επέλεξε οριστικά ο ίδιος όταν ήταν 18 χρονών και πήρε το καράβι για την Αθήνα. Όλα στο διαμέρισμα του Γιώργου είναι όμορφα και τακτοποιημένα. Βιβλιοθήκες με διαλεκτά βιβλία, διπλό κρεβάτι, δύο άντρες που φιλιούνται, καρφιτσωμένοι στην πόρτα του υπνοδωματίου, αφίσες που σε καλούν να απενοχοποιήσεις τα αντρικά γυμνά σώματα.
 
 
 
Ήσουν πάντα ομοφυλόφιλος;
Από μια άποψη, ναι. Από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, ε, πάντα. Αλλά, μου πήρε κάποιο καιρό να το παραδεχτώ. Όταν έφυγα από την Κρήτη και ήρθα στην Αθήνα έκανα το καθοριστικό βήμα.
 
Να το παραδεχτείς εσύ ή να το παραδεχτούν οι άλλοι;
Κατ’ αρχήν να το παραδεχτώ εγώ, ναι.
 
Είχες σχέσεις με γυναίκες;
Ως έφηβος είχα κάποιους πειραματισμούς, αλλά δε θα μπορούσα να πω ότι είχα σχέσεις με γυναίκες.
 
Είσαι των εφήμερων ερώτων ή των σταθερών σχέσεων;
Έχω κάνει και σταθερές σχέσεις. Ε, έχω κάνει και πολλούς εφήμερους έρωτες. 
 
Της μιας νύχτας, ας πούμε.
Και της μιας νύχτας αρκετές. Ναι.
 
Σήμερα;
Σήμερα έχω μια σταθερή σχέση εδώ και 5 χρόνια, η οποία όμως είναι «ανοιχτή», που σημαίνει ότι χωράνε και σχέσεις  της μιας νύχτας μέσα σε αυτήν.
 
Και αυτό που λένε ότι τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια είναι μονογαμικά;
Υπάρχουν, ε, αρκετά ζευγάρια μονογαμικά ομοφυλόφιλα, αλλά υπάρχουν και πιο «ανοιχτές» καταστάσεις. Νομίζω ότι κανείς συναντάει μια γκάμα αντίστοιχη με αυτή που συναντάει και στα straight ζευγάρια.
 
Όταν λες 5 χρόνια σχέση, συζείς;
Ε, όχι αμέσως. Ε, έγινε σταδιακά αυτό. Τα τελευταία 3-3,5 χρόνια, ναι. 
 
Υπάρχουν ρόλοι σε ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι;
Υπάρχουν περιπτώσεις που ο καθένας έχει ένα σταθερό ρόλο. Υπάρχουν και περιπτώσεις που εναλλάσσονται συνεχώς οι ρόλοι.  
 
Πώς το ονομάζεις αυτό που ζεις; Αγάπη; Έρωτας; Πώς το λένε;
Λένε ότι ξεκινάς από έρωτα και  σιγά-σιγά φτάνεις και στην αγάπη. Αν φτάσεις.  Εγώ θεωρώ ότι έχω φτάσει στην αγάπη. Ε, και ακόμα και αν μου τελειώσει ο έρωτας  κάποια στιγμή ακόμα και αν χωρίσω νομίζω ότι θα τον αγαπώ για πάντα. Δεν αλλάζει αυτό.
 
Το σεξ πόσο καθοριστικό είναι στις σχέσεις σου;
Όποιος λέει ότι το σεξ, δεν είναι καθοριστικό ή ότι παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο ή οτιδήποτε, δεν είναι ειλικρινής διότι είναι το μόνο, η μόνη ειδοποιός διαφορά από μια φιλική σχέση, ας πούμε. Έτσι δεν είναι; Οπότε, ναι, παίζει ρόλο. 
 
Παίζει ρόλο ή είναι καθοριστικό;
Είναι καθοριστικό. Αν δεν τα βρίσκεις στο σεξ δεν μπορεί να σταθεί η σχέση με όλα τα υπόλοιπα. Τέλεια να είναι όλα τα άλλα αν δεν κολλάει το σεξ. Τελείωσε.
 
Τι διδάσκεις στα παιδιά στο Βόλο;
Σπουδές φύλου και πολιτισμική γεωγραφία. Έχουμε αντίστοιχα μαθήματα στο μεταπτυχιακό στην Αθήνα.
 
Αρχιτέκτονας είσαι;
Το πρώτο μου πτυχίο είναι αρχιτέκτονας. Μετά όμως έκανα και πολιτισμικές σπουδές, γι’ αυτό κατά μία έννοια ξέφυγα από την αρχιτεκτονική.
 
Οι γονείς σου πώς το αντιμετωπίζουν;
Κοιτάνε αλλού. Δηλαδή δεν είδα, δεν άκουσα, δεν ξέρω, δεν…
 
Όντως δεν ξέρουν;
Φυσικά και  ξέρουν. Αλλά κάνουν ότι δεν ξέρουν.
 
Το θεωρούν  ακόμα μια νεανική τρέλα;
Δεν ξέρω πώς ακριβώς το έχουν στο μυαλό τους. Ίσως ως μια νεανική τρέλα, ως μια φάση που θα περάσει.  Ίσως δεν ταιριάζει στην εικόνα που έχουν για μένα. 
 
Τους δικαιολογείς;
Τους δικαιολογούσα. Τώρα πια όχι.
 
Θες να σε αποδεχτούν γι’ αυτό που είσαι.
Νομίζω ότι  αυτό είναι γονιός. Να αποδέχεσαι το παιδί σου γι’ αυτό που είναι ό,τι και να είναι.
 
Οι φίλοι  σου;
Στη δουλειά  και στο Πανεπιστήμιο και στατιστικά μόνο αν το δεις, έχω πιο πολλές επαφές με straight κόσμο. Στη διασκέδαση υπάρχει ένα γκέι κύκλωμα που είναι αποκλειστικά ωμό. Αλλά υπάρχουν και mixed παρέες που έχουν από όλα.
 
Αν επιτραπεί  ο γάμος των ομοφυλοφίλων; Θα παντρευτείς;
Δεν έχω κανέναν ιδιαίτερο λόγο να παντρευτώ, αλλά αν πάθει κάτι ο φίλος μου, θα ήθελα να μπορώ να τον επισκεφτώ στο νοσοκομείο. Ή θα θελα να μπορώ να διαχειριστώ από κοινού την όποια περιουσία... Για τέτοια πρακτικά πράγματα μόνο θα έμπαινα στη διαδικασία να το σκεφτώ.
 
Οι φοιτητές σου φαντάζομαι ξέρουν πως είσαι  ομοφυλόφιλος;
Δεν έχω  μπει ποτέ μέσα και να πω «Καλημέρα σας,  είμαι ομοφυλόφιλος», αλλά δεν έχω κάνει και καμία κίνηση ποτέ να το κρύψω. Νομίζω όμως ότι αν κάποιος ενδιαφέρεται να μάθει αυτή την πληροφορία, το πιάνει σχετικά εύκολα.
 
Έχεις αντιμετωπίσει προβλήματα;
Θα έλεγα πως  όχι. Υποθέτω ότι πίσω από την  πλάτη μου μπορεί να λέγονται διάφορα. Εγώ βέβαια δεν παρουσιάζω καμία φοβερά προκλητική εικόνα ώστε να υπάρξουν ακραίες αντιδράσεις.
 
Οι γονείς  του φίλου σου, το ξέρουνε; 
Ναι τώρα ξέρουν. Και  με ξέρουνε κι εμένα. Το έχουν  δεχτεί πιο ομαλά απ’ ότι οι δικοί μου γονείς.
 
Υποψιάζομαι ότι  θα ‘θελες να ζήσεις το κυριακάτικο  τραπέζι. Δηλαδή να είναι οι γονείς σου, να είναι κι οι γονείς του, να γίνει  αποδεκτό.
Δεν ήταν ποτέ έτσι στις φαντασιώσεις μου. Λόγω του ότι ήξερα εξαρχής την κατάσταση, αλλά γιατί όχι;
 
Θα άλλαζες κάτι εδώ έξω; Στην κοινωνία;
Εδώ έξω; Αν θα άφηνα κάτι όρθιο έπρεπε να με ρωτήσεις, όχι αν θα άλλαζα κάτι.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα